~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

10 iunie 2015

LEPADAREA SI POCAINTA

Un frate se lupta mult cu pacatul desfranarii. Iar intamplandu-i-se lui a trece pe langa un sat din Egipt si vazand o fata de slujitor la idoli, a poftit-o pe ea si a zis tatalui ei: "Da-mi-o pe ea sa-mi fie sotie". Iar el i-a zis: "Nu pot sa ti-o dau, pana nu voi intreba pe dumnezeul meu". Deci a zis demonului: "Iata, un calugar cere pe fiica mea, sa i-o dau lui de sotie?" Iar demonul, raspunzand, i-a zis: "De se va lepada de Hristos si de Botez si de fagaduinta calugareasca, sa i-o dai". Iar calugarul s-a lepadat de toate. Si indata a vazut un porumbel iesind din gura lui si zburand la cer. Iar slujitorul idolesc, mergand la demon, i-a spus ca acela s-a lepadat. Atunci diavolul i-a zis: "Sa nu-i dai lui pe fiica ta de sotie, ca Dumnezeul lui nu s-a departat de la dansul, ci inca ii ajuta lui". Si venind el la calugar, i-a spus: "Nu pot sa ti-o dau pe ea, ca Dumnezeul tau inca iti ajuta tie si nu S-a departat de la tine". Si acestea auzindu-le, fratele a cugetat intru sine: "Daca eu, ticalosul, chiar lepadandu-ma de Dansul si de Botez si de fagaduinta calugareasca, Bunul Dumnezeu tot imi ajuta mie, cat de mare este darul pe care mi l-a dat mie Dumnezeu". Si asa, si-a venit intru sine si abatandu-se de acolo, s-a dus in pustie. Si a marturisit pacatul lui la un staret mare, iar staretul i-a zis lui: "Sa sezi cu mine in pestera si sa postesti trei saptamani, mancand numai la doua zile, iar eu voi ruga pe Dumnezeu pentru tine". Si mahnindu-se staretul pentru acest frate, s-a rugat lui Dumnezeu, zicand: "Rogu-ma Tie, Doamne, daruieste-mi mie sufletul acesta si primeste pocainta lui". Si l-a ascultat Dumnezeu pe el. Apoi, sfarsindu-se intaia saptamana, a venit staretul la frate si l-a intrebat, zicand: "Oare ai vazut ceva?". Si raspunzand, fratele a zis: "Adevarat, am vazut un porumbel, zburand sus la inaltimea cerului si stand deasupra capului meu". Iar staretul i-a zis lui: "Sa crezi, luand aminte la tine insuti si sa te rogi lui Dumnezeu neincetat". Iar in a doua saptamana, a venit iarasi staretul la frate si l-a intrebat: "Oare ai vazut ceva?". Iar el a zis: "Am vazut un porumbel zburand pe langa capul meu". Si i-a poruncit staretul, zicandu-i: "Privegheaza cu mintea si te roaga!". Dupa aceea, a venit iarasi staretul, sfarsindu-se saptamana a treia, si l-a intrebat pe el: "Ce lucru ai vazut?". Iar el a zis: "Am vazut porumbelul ca a zburat si a stat deasupra capului meu si am intins mana ca sa-l prind pe el, iar el repezindu-se a intrat in gura mea". Apoi, a laudat staretul pe Dumnezeu si a zis: "Iata, a primit Domnul pocainta ta; de acum sa iei aminte la tine". Iar fratele a zis: "Iata, de acum impreuna cu tine voi ramane, parinte, pana ce voi muri".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu